fbpx

בוגרי ההכשרות מספרים

ליטל לבבי – בוגרת המסלול החינוכי לעבודה עם צוותי חינוך בשיטת אַיֶּכָּה

המפגש שלי עם אַיֶּכָּה וחווית הלמידה במסגרת המסלול החינוכי, היו חוויות יוצאת דופן עבורי, ממש מהרגע הראשון.
יצאתי למסע מסעיר שבו התערערתי והתפכחתי על בסיס שבועי, התעצמתי באופן אישי וקיבלתי כיוון חדש ומאיר עיניים לאופן בו אני ניגשת לטפל ב”בעיית התנהגות”.        
אַיֶּכָּה נהייתה עבורי בשנים האחרונות, הרבה יותר מ”גישה טיפולית”, היא מתחברת ונשזרת כמעט בכל נדבך בחיים שלי, בין אם בגידולם של ילדיי האישיים, עם בן זוגי, וכמובן במרחב העבודה שלי כמדריכה במשרד החינוך.
אַיֶּכָּה נתנה ונותנת לי מתנות יקרות ערך גם באופן אישי וגם באופן מקצועי, הכל שזור יחד ומתגבש לכדי תמונה אחת שלמה בעלת כיוון.

הזכות וההכרח לשאול את עצמי: מה חשוב לי, על מה לא אוכל לוותר, עם מה לא אוכל לשתף פעולה בבואי לקדם ילד לעבר יעד התפתחותי מסוים, הם עניין חשוב ומרענן בימינו. אך לעשות זאת תוך התעקשות על כך שינכחו בקשר שני סובייקטים בעת ובעונה אחת – היא “אמנות אייכית” שלמה שאותה אני רק מתחילה לגלות, והגילוי הזה לא מפסיק לרגש אותי.

הלימודים באַיֶּכָּה, עם צוות המסלול החינוכי יוצא הדופן, הוא אחת המתנות הכי יפות שקיבלתי, ואני מודה על כך גם לד”ר איתן לבוב שבזכותו כל הדבר הזה קורה, גם למורות שלי, וגם לעצמי שהסכמתי ללמוד משהו חדש וחדשני. על מנת לאמץ אותו באמת ולהפוך אותו ל”שלי” הייתי צריכה להתמסר ללמידה אמיתית ועמוקה ולהרשות לעצמי גם להתבלבל בדרך, ולא לדעת, ושוב לנסות לדעת מחדש…

ממליצה בחום, לאנשי החינוך שבינינו, שרוצים לזמן לעצמם התפתחות מקצועית ואישית,  שרוצים להזכיר לעצמם איזו זכות זאת לייצר לאדם אחר קרקע טובה ופורייה להתפתחות, וגם לראות אותו מתפתח בתוכה, להצטרף למסלול הלימודים של אייכה לאנשי חינוך בדויד ילין.


פסיה מרקובסקי בוגרת המסלול החינוכי לעבודה עם צוותי חינוך בשיטת אַיֶּכָּה

“כשאני חושבת על אַיֶּכָּה אני חושבת על אמת פנימית, על תהליך עמוק של למידה שהורה/מורה מוזמן לעבור כדי להיות דמות מגדלת לילד שבאחריותו. 
הלימודים באַיֶּכָּה הם חוויה משמעותית, מרגשת ונעימה. פגשתי מרצים שהשאירו בי רושם עמוק, הם עצמם מהווים מודל לדמות מגדלת. 
למדתי, ואני עדיין לומדת, שפה שנותנת לילד/תלמיד כיוון ברור מתוך תחושת כבוד, הערכה ואכפתיות. תודה רבה!”.


רחל ליפשיץ בוגרת המסלול החינוכי לעבודה עם צוותי חינוך בשיטת אַיֶּכָּה

“אני יועצת בחטיבת ביניים כעשר שנים. בשנות הייעוץ הראשונות חשתי חוסר אונים מול בעיות ההתנהגות שהתגלגלו לפתחי. מה לא עשינו? הורים, רווחה, ענישה, השעיות… שיפור לא היה, אפילו להפך.
לפני ארבע שנים נחשפתי לאַיֶּכָּה. למדתי את השיטה במסלול החינוכי והתחלתי להשתמש בכלים בחדר היועצת. 
הצלת נפשות!! 
שינוי מדהים אצל תלמידים שהיו שנים במערכת החינוך במצבים קשים – פגיעות עצמיות, נשירה, אמירות אובדניות, בעיות התנהגות ועוד.
מספר העולים לוועדות התמדה והשמה ירד.
הצוות מרגיש שיש לו מענה.

השנה אני מעבירה למחנכים השתלמות אַיֶּכָּה ואנו ממשיכים לבסס את השיטה בבית הספר. 
תודה לצוות אַיֶּכָּה על חוויה מגדלת ומכוננת. השיטה הפכה לחלק בלתי נפרד מדרך חשיבה, התנהלות בחיי היומיום ובחינת מצבים”.

Open chat
כתבו לנו
דברו איתנו - במה נוכל לעזור?