fbpx

מידע כללי להורים

שיטת אַיֶּכָּה משיבה על כנו סדר בו ההורים הם המטפלים הטבעיים של הילד.

היא מעמידה לרשות ההורים כלים לטפל בבעיות רגשיות, התנהגותיות והתפתחותיות שעד היום מקובל היה להפנות את הילד לאנשי מקצוע על מנת לטפל בהן. ברובם המכריע של המקרים הדרכת ההורים מספיקה על מנת להביא לשיפור דרמטי במצב.

מטבע הדברים הורים נמצאים עם ילדיהם שעות רבות והקשר הרגשי בינם לבין הילדים הוא בעל עוצמה רבה. בהדרכת אַיֶּכָּה מלמדים את ההורים איך למנף קשר זה לצורך עידוד גדילה וצמיחה. זאת בין היתר הסיבה ליעילותה של השיטה ולכך שאנו רואים תוצאות מהירות יחסית בעבודתנו. הניסיון המצטבר מצביע על כך שמשך הטיפול הינו קצר ביחס להתערבויות אחרות.

מניסיוננו המצטבר, השיטה יעילה מאוד לטיפול בקשת רחבה ביותר של קשיים התפתחותיים התנהגותיים ורגשיים מהם סובלים ילדים, החל מבעיות נורמטיביות המטרידות הורים ביחס לילדיהם וכלה בקשיים חמורים כמו בעיות אלימות, סירוב ללכת לבית הספר, חוסר תפקוד ודיכאון . השיטה נמצאה יעילה בטיפול בילדים הנמצאים בטווח גילאים רחב מאוד: פעוטות, ילדים צעירים, מתבגרים ואף מבוגרים צעירים שתקועים התפתחותית.

מאחר והטיפול בקשיי הילד באמצעות ההורה חוסך בחלק גדול של המקרים את הצורך לשלוח את הילד לטיפול, הוא מונע את תיוגו של הילד כבעייתי בעיני עצמו ואת כל הסיבוכים והנזקים שנגרמים לדימוי העצמי של הילד כתוצאה מכך.

במקרים בהם נדרשת בנוסף להדרכת ההורים גם התערבות של איש מקצוע נוסף כמו פסיכיאטר או פסיכולוג שרואים את הילד, בכוחם של הכלים שההורים מקבלים בהדרכת ההורים להעצים את האפקטיביות ואת השימוש שהילד יעשה בטיפול שהוא מקבל מאיש המקצוע.

Open chat
כתבו לנו
דברו איתנו - במה נוכל לעזור?